9 клас. Практичне заняття №2. Історичні джерела про долю «Русалки Дністрової» та її авторів.


Практичне заняття №2. Історичні джерела про долю «Русалки Дністрової» та її авторів.

1. Які обставини підштовхнули трійчан до видання «Русалки Дністрової» в Угорщині? Чим зміст цього альманаху відрізнявся від попередньо забороненої «Зорі»? Як пояснював мотиви створення й друку «Русалки Дністрової» М. Шашкевич?(с.73)       3б.

2. Чи погоджуєтеся ви з твердженням В. Левицького, що трійчани «видрукували цю книжечку… лише через недосвідченість, юнацьку легковажність і марну жадобу літературної слави»? Свою думку обґрунтуйте. (с.74-75)                         3б.

3. Що ви дізналися з джерел про долю авторів «Русалки Дністрової»? Як наведені М. Павликом факти характеризують політику цісарського уряду щодо українців? У чому О. Бобикевич убачав значення виходу друком «Русалки Дністрової»?(с.75-76)          3б.

4. Директор львівської поліції щодо «Русалки Дністрової» застерігав: «Ми маємо по горло клопоту з поляками, а ці божевільні хочуть ще воскресити давно поховану русинську націю». На підставі цього свідчення поясніть причини заборони «Русалки Дністрової» та переслідування трійчан.  3б.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

10 клас. Всесвітня історія. Вогнища напруги у міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння.

8 клас. Практичне заняття: Східна Європа й Османська імперія в XVI — першій половині XVIII ст.

10 клас. Всесвітня історія. Практичне заняття. Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу