22.04.2022.10 клас. Всесвітня історія. Практичне заняття. Центрально-Східна Європа: вибір між демократією й авторитаризмом.
Практичне заняття. Центрально-Східна Європа: вибір між демократією й авторитаризмом.
1. Розгляньте карикатуру 1930-х років «Гітлерівська музика для вух М. Горті». Якою є, на Вашу думку, ідея малюнка? Що поєднувало націонал-соціалістичну диктатуру А. Гітлера в Німеччині з авторитаризмом М. Горті в Угорщині? 4б.
2. Чи можна, на Вашу думку, тогочасні
порядки в Польщі вважати авторитарним режимом? Готуючи відповідь, скористайтеся
матеріалом § 15. Відповідь обґрунтуйте. 3б.
«Обстановка, що склалася в країні після
травневого [1926] перевороту, характеризувалася суперечливими тенденціями: з
одного боку, зберігалися демократичні інститути й Конституція 1921 р., з іншого
— виконавча влада демонструвала прагнення управляти державою, незважаючи на
парламент і політичні партії, використовуючи авторитет Пілсудського...
Конституція 1935 р. ...завершила процес перебудови устрою Польщі на
авторитарних засадах. Вона закріпила надзвичайну роль держави й виконавчої
влади».
Леонід
Зашкільняк, Микола Крикун, українські історики (Історія Польщі: Від найдавніших
часів до наших днів. — Львів: Львівський національний університет імені Івана
Франка, 2002. — С. 470, 480)
3. Розгляньте румунську поштову
марку 1943 р. із зображенням короля Міхая І й маршала Й. Антонеску. Пригадайте,
яка подія сталася в політичному житті Румунії на початку вересня 1940 р. Які
наслідки для румунського суспільства мав прихід до влади маршала Й. Антонеску?
3б.
4.
Заповніть таблицю «Територіальні
зміни в Болгарії та Румунії у повоєнний час» 2б.
Країна |
Міжнародний договір |
Втрачені території |
Отримані території |
Болгарія |
|
|
|
Румунія |
|
|
|
Коментарі
Дописати коментар