9 клас. Всесвітня історія. Практичне заняття № 1. Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від Декларації прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона

 

Практичне заняття № 1. Утвердження принципів громадянського рівноправ’я: від Декларації прав людини і громадянина до Цивільного кодексу Наполеона §4

Завдання 1.   4б.

Опрацюйте документи — уривки з праць французьких просвітителів та виконайте завдання:

Чому, на Вашу думку, просвітителів у першу чергу хвилювала проблема громадянського рівноправ’я? Яким чином його принципи втілювалися на практиці під час Великої французької революції?

1. Із праці Ш. Монтеск’є «Дух законів»: «Якщо влада законодавча і виконавча поєднаються в одній особі або в одній установі, то свободи не буде…»

2. Із праці Ж.-Ж. Руссо «Про суспільний договір»: «Людина народжена вільною, а, між тим, вона скрізь у кайданах…»

3. Із праці Ж. Мельє «Заповіт»: «Першим злом є величезна нерівність між різними станами і становищами людей…»

Завдання 2.   3б.

Існує думка, що різні групи населення революційної Франції вкладали в гасло «Свобода, рівність, братерство» різний зміст. Спробуйте припустити, як розуміли ці слова міська буржуазія, селянство, санкюлоти. Погляди яких груп суперечили одне одному?

Завдання 3.   2б.

Опрацюйте документ та виконайте завдання:

     Зі слів Наполеона під час перебування в засланні на острові Святої Єлени:

«Моя справжня слава не у тому, що виграв 40 битв. Ватерлоо стерло у пам’яті всі згадки про ці перемоги. Але що ніколи не зітреться з пам’яті, що житиме вічно, то це мій Цивільний кодекс».

У чому, на Ваш погляд, справедливість такої оцінки?

Завдання 4.  3б.

«Декларація прав людини і громадянина» 

Національні збори визнають і оголошують такі права людини і громадянина.

1. Люди народжуються і залишаються вільними і рівними в правах…

2. Метою кожного державного союзу є збереження природних і невід’ємних прав людини.

3. Народ є головним і споконвічним носієм суверенності…

5. Свобода полягає в тому, що дозволяється робити все, що не шкодить іншому…

6. Тільки закон може заборонити дію, що шкодить суспільству…

7. Людину можна звинуватити, заарештувати або затримати лише в передбачених законом випадках…

11. Свобода думки і переконань є одним із вищих прав людини…

17. …власність є непорушним і священним правом…

Які ідеї «Декларації прав людини і громадянина» не втратили свого прогресивного значення і сьогодні?

Домашнє завдання:

1.     Підготуватися до уроку узагальнення. §1-4 повторити


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

10 клас. Всесвітня історія. Вогнища напруги у міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння.

8 клас. Практичне заняття: Східна Європа й Османська імперія в XVI — першій половині XVIII ст.

10 клас. Всесвітня історія. Практичне заняття. Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу