05.05 8 клас


05.05 8 клас
Історія України
Тема: Розвиток освіти, науки та музичної культури §35
1.    Робота з хмарою слів.
·       Розгляньте хмару слів та спробуйте сформулювати тему нашого уроку.
·       Які саме слова найбільше допомогли вам зорієнтуватися? Чому?
 
     
















     Сьогодні ви дізнаєтеся про розвиток освіти та науки на українських землях, охарактеризуєте діяльність Києво-Могилянської академії, познайомитесь із українським філософом Г. Сковородою.
     Наприкінці 18 ст. у Російській імперії було здійснено загальнодержавну освітню реформу. На Слобідській та Лівобережній Україні впроваджувалися нові типи шкіл. Чотирирічні головні народні училища мали навчати дворянських дітей. Їх відкривали у Києві, Чернігові, Новгороді-Сіверському, Харкові та Катеринославі. У повітових міста було створено дворічні малі училища. Таким чином освіта в Україні набула станового характеру. Навчання в нових школах провадилося лише російською мовою.
    Головним осередком освіти, науки та мистецтва залишалася Києво-Могилянська академія. Але у 1817 р. її було закрито. Саме Київська академія мала вирішальне значення для становлення й розвитку української науки, культури та літературного процесу у 17-18 ст.
     Філософія - дисципліна, що вивчає найбільш загальні суттєві характеристики і фундаментальні принципи реальності і пізнання, буття людини, відносини людини і світу, про найзагальніші суттєві характеристики людського ставлення до природисуспільства та духовного життя у всіх його основних проявах.
·       Які філософи античності та Середньовіччя вам відомі?
     У другій половині 18 ст. усі відомі церковні діячі, учені та поети висловлювали філософські ідеї або у трактатах, або у творах інших жанрів. Найвидатнішим філософом України та поетом у цей період став Григорій Сковорода.
·       Чим уславився Г. Сковорода?
·       Як ви розумієте слова, які філософ заповів написати на своїй могилі?
·       Чому ж Г. Сковорода зажив слави українського Сократа?
Домашнє завдання: Опрацювати §35



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

10 клас. Всесвітня історія. Вогнища напруги у міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння.

8 клас. Практичне заняття: Східна Європа й Османська імперія в XVI — першій половині XVIII ст.

10 клас. Всесвітня історія. Практичне заняття. Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу