05.05 8 клас
05.05
8 клас
Історія
України
Тема: Розвиток освіти, науки
та музичної культури §35
1.
Робота з хмарою слів.
·
Розгляньте хмару слів та спробуйте сформулювати тему
нашого уроку.
·
Які саме слова найбільше допомогли вам зорієнтуватися?
Чому?
Сьогодні ви дізнаєтеся про розвиток освіти
та науки на українських землях, охарактеризуєте діяльність Києво-Могилянської
академії, познайомитесь із українським філософом Г. Сковородою.
Наприкінці 18 ст. у Російській імперії
було здійснено загальнодержавну освітню
реформу. На Слобідській та Лівобережній Україні впроваджувалися нові типи
шкіл. Чотирирічні головні народні училища мали навчати дворянських
дітей. Їх відкривали у Києві, Чернігові,
Новгороді-Сіверському, Харкові та Катеринославі. У повітових міста було
створено дворічні малі училища. Таким чином освіта в Україні набула
станового характеру. Навчання в нових школах провадилося лише російською мовою.
Головним осередком освіти, науки та
мистецтва залишалася Києво-Могилянська
академія. Але у 1817 р. її було закрито. Саме Київська академія мала вирішальне
значення для становлення й розвитку української науки, культури та
літературного процесу у 17-18 ст.
Філософія - дисципліна, що вивчає найбільш загальні суттєві
характеристики і фундаментальні принципи реальності і пізнання, буття людини,
відносини людини і світу, про найзагальніші суттєві характеристики людського
ставлення до природи, суспільства та духовного життя у всіх його основних проявах.
·
Які філософи античності та Середньовіччя вам відомі?
У другій половині 18 ст. усі відомі
церковні діячі, учені та поети висловлювали філософські ідеї або у трактатах,
або у творах інших жанрів. Найвидатнішим філософом України та поетом у цей
період став Григорій Сковорода.
·
Чим
уславився Г. Сковорода?
·
Як
ви розумієте слова, які філософ заповів написати на своїй могилі?
·
Чому
ж Г. Сковорода зажив слави українського Сократа?
Домашнє
завдання: Опрацювати §35
Коментарі
Дописати коментар