11 клас. Всесвітня історія. Практичне заняття 1. Процеси демократизації в країнах Західної Європи та Америки в другій половині XX — на початку XXI ст.

 

     Практичне заняття 1. Процеси демократизації в країнах Західної Європи та Америки в другій половині XX — на початку XXI ст.

     І. Перегляньте таблицю голосування (с. 74) країн-членів ООН за Резолюцію «Проблема мілітаризації Автономної Республіки Крим та міста Севастополь, Україна, районів Чорного та Азовського морів», де наголошується на безпекових загрозах, які Росія створює для України та міститься заклик до Росії негайно вивести з Криму свої війська і невідкладно припинити його тимчасову окупацію.

     1) Визначте, які країни підтримали цю резолюцію. Висловте свою думку щодо мотивації такого голосування.          2б.

     2) Які країни Європи (зокрема колишні республіки СРСР) голосували проти цієї резолюції? Спробуйте пояснити таке голосування.           2б.

     3) Уявіть себе дипломатом — посланцем України в ООН. Спробуйте запропонувати іноземним партнерам ідеї та пропозиції, що сприятимуть більшій підтримці України в ООН.            2б.

     ІІ. Ознайомтеся з уривками з промови В. Черчілля. Що, на Вашу думку, він мав на увазі під «залізною завісою»? Якою постає в його промові зовнішня політика Радянського Союзу? Чи дає британський політик відповідь на запитання, як Захід мав реагувати на дії СРСР? Якщо Ваша відповідь ствердна, поясніть, який саме механізм він запропонував.   3б.

     «Ніхто не знає, що радянська Росія та її міжнародна комуністична організація мають намір робити в найближчому майбутньому й чи існують якісь межі їхньої експансії. ...Від Штеттина на Балтиці до Трієста на Адріатиці, через увесь континент було опущено “залізну завісу”. За цією лінією розташовані всі столиці давніх держав Центральної та Східної Європи: Варшава, Берлін, Прага, Відень, Будапешт, Белград, Бухарест і Софія, усі ці знамениті міста... є об'єктами не тільки радянського впливу, а й дуже високого, а подеколи й підвищеного контролю Москви. ...У багатьох країнах... створені комуністичні “п'яті колони”, які... виконують директиви, що надійшли з комуністичного центру.

     ...Безпека у світі неможлива без нового союзу в Європі, з якого не може бути виключена жодна нація. ...Радянська Росія хоче ...необмеженого розширення своєї влади й поширення ідеології... Вона нічим не захоплюється більше, ніж силою, і нічого не поважає менше, ніж слабкість, особливо військову слабкість».

               ІІІ. Користуючись додатковою літературою, мережею Інтернет,

складіть таблицю (с.74) «Молодіжна контркультура другої половини ХХ — початку ХХІ ст.» (бітники, хіпі, панки тощо).           3б.

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

10 клас. Всесвітня історія. Вогнища напруги у міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння.

8 клас. Практичне заняття: Східна Європа й Османська імперія в XVI — першій половині XVIII ст.

10 клас. Всесвітня історія. Практичне заняття. Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу