8 клас. Практичне заняття. Історія України. Історичні джерела про Богдана Хмельницького як політика й людину

 

1.     Прочитайте тексти джерел 1–3, дайте відповіді на запитання й виконайте завдання. 1. Порівняйте зображення на гравюрі та словесний портрет Б. Хмельницького. Чи суперечать вони одне одному? 2. Які риси вдачі гетьмана, що на них наголошував дипломат, утілено на гравюрі? 3. Що вразило чужинців в особистості українського гетьмана? Які чесноти були йому притаманні?    4б.

2.     Прочитайте тексти джерел 4–6 і обговоріть у групах відповіді на запитання. 1. Урочистий в’їзд Б. Хмельницького до Києва порівнювали з подвигом пророка Мойсея – біб лійного героя, який вивів єврейський народ з єгипетської неволі. За пізніших часів європейські мислителі витлумачували подвиг Мойсея як символ боротьби підкорених народів за свободу. Як таке порівняння характеризує тогочасне українське суспільство? 2. У чому Б. Хмельницький вбачав остаточну мету війни з поляками? Якими засобами гетьман сподівався досягти мети? На якому становищі жінок та дітей у козацькій державі Хмельницького наголошує автор джерела 6?          4б.

3.     Прочитайте тексти джерел 7–11 і дайте відповіді на запитання. 1. Навіщо Б. Хмельницький прагнув установити дипломатичні відносини з турецьким урядом та вів переговори про прийняття турецького протекторату? Які рядки джерела 7 свідчать про наміри гетьмана прийняти протекторат Османської держави? 2. Які рядки джерела 8 свідчать про готовність царя розпочати переговори та прийти на допомогу гетьманові у війні з поляками? Порівняйте зміст джерел 7 і 8. Чи не видається політика гетьманського уряду непослідовною? Чому?      4б.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

10 клас. Всесвітня історія. Вогнища напруги у міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння.

8 клас. Практичне заняття: Східна Європа й Османська імперія в XVI — першій половині XVIII ст.

10 клас. Всесвітня історія. Практичне заняття. Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу