11. клас. Всесвітня історія. Практичне заняття. Моделі інноваційного розвитку нових азійських незалежних держав
Практичне заняття. Моделі інноваційного розвитку нових азійських незалежних держав
1. У 1944 р. уряд
США розпочав масштабне дослідження японської культури та
суспільства. Мета проекту максимально прагматична — знати
все про психологію та світогляд свого ворога. Результати урядового дослідження
були опубліковані у 1946 р. у вигляді книжки «Хризантема і
меч: моделі японської культури». Її авторка Рут Бенедикт — професорка
Колумбійського університету, зокрема зазначала: «Справжня сила Японії, яку вона
могла б використати для перетворення себе у мирну країну, міститься у її
здатності сказати про свою
поведінку: «Це було неправильно», — і потім спрямувати свою енергію
в інше русло».
Як ви думаєте, наскільки складно
було японському суспільству, яке протягом
багатьох століть толерувало ідеї власної вищості, культу
імператора й імперії, сприйняти факт зовнішньої окупації, обмеження
суверенітету, втрати власних збройних сил? 2б.
2.
Зульфікар Алі Бхутто, міністр
іноземних справ Пакистану в 1963– 1966 рр., а пізніше президент (1971 р.) і
прем’єр-міністр Пакистану (1973–1977 рр.), заявляв: «Якщо Індія створить свою
атомну бомбу, значить, і нам доведеться робити свою, навіть якщо заради цього
доведеться сидіти на хлібі та воді або й зовсім помирати з голоду. Бомба є у
християн, у юдеїв, а
тепер ще й у індуїстів. Чому б і мусульманам не обзавестися своєю?»
Чи згодні Ви з тим, що атомна
зброя є «чинником стримування» від міжнародних конфліктів і війн? 3б.
3.
Спробуйте
відповісти на запитання публіциста М. Вікулова: «Причина, з якої сотні
мільйонів арабів, які живуть на територіях мільйонів квадратних кілометрів, відмовили
в праві на власну державу розміром вдвічі меншу за Київську область жменьці
євреїв, залишається невідомою». 3б.
4.
Коментарі
Дописати коментар