9 клас. Всесвітня історія. Практичне заняття. Міжнародні відносини наприкінці ХІХ — на початку ХХ ст. §28-29

Практичне заняття. Міжнародні відносини наприкінці ХІХ — на початку ХХ ст.  §28-29

1.    Ознайомтесь із документом (оцінка вченого) та дайте відповідь на запитання:   2б.

     «Оскільки розпочався перерозподіл карти Африки державами-суперниками, то кожна з них намагалась не дозволити, щоб інші захопили зайву порцію або найкращий шматок… Володіння колоніями перетворилося на символ величі, незалежно від реальної цінності захопленої території»

(Е. Хобсбаум. «Століття імперій. 1875–1914»).

1. Які були основні причини перерозподілу карти Африки європейськими державами?

2. Які, на Вашу думку, це могло мати наслідки для антиколонізаторського руху на континенті?

    2. Аргументуйте оцінку (позитивну або негативну) наслідкам переходу Індії під безпосереднє управління британської корони.     2б.

    3. Про які плани Німеччини заявляв Б. Бюлов у Рейхстазі?  2б.

     1899 р. Із промови Б. Бюлова в Рейхстазі. ...у той час, як інші ділять світ, ми не можемо і не хочемо цього терпіти. Ми маємо свої інтереси в усіх частинах світу... Якщо британці говорять про Велику Британію, французи про нову Францію, росіяни завойовують Азію, то ми вимагаємо створення Великої Німеччини...

    4. «Створення Антанти не було суто мілітарною справою, спрямованою лише на підготовку Першої світової війни. Базовим для кожного учасника альянсу було гарантування власної державної безпеки. Воєнно-політичний союз Великої Британії, Росії і Франції свідчив про серйозну зміну у зовнішній політиці Росії — відхід від вікової традиції взаємодії з консервативними монархіями до об’єднання з демократичними державами» (І. Хижняк. «Нова історія міжнародних відносин у системному форматі (1648–1918 рр.)»).

     «Довге» ХІХ ст. відродило давню германо-слов’янську суперечку за територію, владу і гроші... Або прозаїчніше, за «сіль, перець чи оселедець» (Л. Февр).

1. Які нові явища у міжнародних відносинах з’явилися з утворенням Антанти?

2. Які чинники, на думку вченого, сприяли франко-російському зближенню?

3. Що мав на увазі вчений, говорячи про давню німецько-слов’янську суперечку?    3б.

    5.    3б.

 




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

10 клас. Всесвітня історія. Вогнища напруги у міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння.

8 клас. Практичне заняття: Східна Європа й Османська імперія в XVI — першій половині XVIII ст.

10 клас. Всесвітня історія. Практичне заняття. Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу